Grafická plocha

python.edumach.cz

Máme spuštěné prostředí IDLE Python a vytvořený nový soubor (File \to New File) – jsme v programovacím režimu.

Když chceme pracovat s grafickou plochou, musíme nejprve do programu importovat modul (knihovnu) pro práci s grafickou plochou (to je nějaký program, ve kterém už někdo naprogramoval příkazy, které budeme používat). Pro práci s grafikou použijeme modul tkinter. Tento modul importujeme na začátku programu zápisem import tkinter.

Po importu modulu vytvoříme grafickou plochu (canvas), do které budeme později kreslit canvas = tkinter.Canvas(). Příkaz canvas.pack() zobrazí nové okno s vytvořenou grafickou plochou. Celý program (zatím) vypadá takto:

import tkinter
canvas = tkinter.Canvas()   # Canvas() s velkým C
canvas.pack()

Program musíme před spuštěním uložit (např. pod názvem plocha.py). Když jej spustíme (Menu Run \to Run Module nebo klávesou F5), vytvoří se okno s grafickou plochou. V okně zatím nic nevidíme, protože jsme do něj ještě nic nenakreslili.

Okno se zavírá klasicky jako jiné okno v prostředí daného OS.